Slovenskí zákazníci rozhodli jednoznačne: Najlepší pomer ceny a kvality má Lidl
31.05.2019 | Slovensko
Lidl získal celkovo 28 medailí Best Buy, v hodnotení privátnych značiek mal až 70%-nú úspešnosť
Väčšina Slovákov v tom má jasno – keď sa povie najlepší pomer ceny a kvality, najčastejšie ich napadne Lidl. Diskontný reťazec získal v aktuálnych prieskumoch Best Buy Award až 28 medailí. Vo všeobecnom prieskume uspel Lidl v hlavnej kategórií a je „Symbolom pre najlepší pomer ceny a kvality“ na Slovensku, ako aj víťazom v kategórií maloobchodný reťazec. Úspešnosť jeho privátnych značiek navyše hovorí sama za seba, z celkovo 37 hodnotených kategórií zvíťazili až v 26, čo znamená 70%-nú úspešnosť.
„Snaha o čo najlepší pomer ceny a kvality patrí spolu so záväzkom čerstvosti k našim základným pilierom. Teší ma, že sa nám v prestížnej medzinárodnej ankete Best Buy dlhodobo darí a Slováci nám aj naďalej vyjadrujú svoju priazeň. Ocenenia, o ktorých rozhodujú priamo zákazníci sú pre nás najhodnotnejšie, pretože práve oni denne rozhodujú oúspechu či neúspechu každého jedného obchodníka,“ povedal Matúš Gála, generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika.
Jediný diskontný reťazec pôsobiaci na celom Slovensku je známy tým, že jeho sortiment pozostáva prevažne z privátnych značiek. Zákazníci vedia, a svojim hlasovaním dlhodobo potvrdzujú, že produkty vyrobené exkluzívne pre Lidl v sebe ideálne spájajú vysokú kvalitu a priaznivú cenu. „Privátne značky sú základom diskontnej filozofie a u nás dlhodobo tvoria približne 80% sortimentu. Výrobky privátnych značiek ponúkame od otvorenia našej prvej predajne,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ slovenského Lidla zodpovedný za oblasť nákupu a marketingu, a dodal: „Skutočnosť, že s odstupom mnohých rokov sa svoje privátne značky snažia zviditeľniť aj naši konkurenti a dokonca ich na cenovkách označujú za diskontné, vnímame ako potvrdenie správnosti nášho modelu.“
Spomenuté prieskumy sa na území Slovenska realizovali vo februári a marci 2019, vždy na vzorke 1200 opýtaných. Respondentmi boli občania Slovenska nad 15 rokov. Prieskum sa uskutočnil prostredníctvom internetového dotazníka použitím metódy CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness). Otázky boli otvorené, účastníci teda nemali možnosť výberu z navrhnutých odpovedí. Namiesto toho podľa vlastného uváženia a na základe vlastných skúseností uviedli privátne značky, ktoré ponúkajú najlepší pomer ceny a kvality na slovenskom trhu.
Prieskum Best Buy Award realizuje švajčiarska organizácia ICERTIAS – International Certification Association GmbH, ktorá sa špecializuje na skúmanie spokojnosti spotrebiteľov vo viac ako dvoch desiatkach krajín na štyroch kontinentoch. V tomto prieskume sa nemeria podiel na trhu ani sila značky, ale výhradne iba skúsenosť, spokojnosť s kvalitou služby a ponuka trhu tak, ako ich vnímajú opýtaní.
Zoznam víťazných kategórií zo sortimentu Lidl
Všeobecný prieskum
1. Symbol pre najlepší pomer ceny a kvality – hlavná kategória
2. Maloobchodný reťazec
Privátne značky
1. Symbol pre najlepší pomer ceny a kvality – hlavná kategória
2. Syry
3. Sladké nátierky
4. Sušienky a oblátky
5. Čokolády
6. Cukríky / sladkosti
7. Sladké pekárenské výrobky
8. Výrobky na prípravu zákuskov
9. Zmrzliny a mrazené dezerty
10. Slané pochutiny
11. Zmrazené hotové jedlá
12. Zmrazené ovocie a zelenina
13. Koreniny
14. Cestoviny
15. Mlieko a mliečne nápoje
16. Balené vody
17. Kávy
18. Čaje
19. Jemne sýtené nápoje
20. Krmivá pre psy a mačky
21. Pracie prostriedky a aviváže
22. Výrobky pre osobnú hygienu
23. Čistiace prostriedky pre domácnosť
24. Plienky a výrobky pre bábätká
25. Výrobky pre ústnu hygienu
26. Toaletný papier