Dobré rozprávky z Lidla pomáhajú novorodencom aj počas pandémie

Vďaka zákazníkom Lidla získali slovenské nemocnice od roku 2015 život zachraňujúce prístroje pre novorodencov v celkovej hodnote takmer 5 500 000 eur

03.12.2020 | Slovensko

Bezprecedentné šírenie nového koronavírusu potvrdilo, že to najcennejšie a najdôležitejšie čo máme je zdravie. Obzvlášť to platí pre deti, z ktorých nejedno musí od prvých nádychov zvádzať svoj najťažší zápas. Lidl sa týmto statočným bojovníkom opätovne rozhodol podať pomocnú ruku. Vďaka diskontnému reťazcu a jeho zákazníkom získalo všetkých 52 slovenských nemocníc umožňujúcich bezplatný pôrod prvotriedne inkubátory. Tieto život zachraňujúce prístroje však v čase šírenia nového koronavírusu môžu pomôcť viacerým ďalším novorodencom, sú totiž vybavené protivírusovým filtrom.

„Starostlivosť o novorodencov vo svete aj u nás musí čeliť v súčasnosti novej, doposiaľ nikdy nepoznanej výzve. Výskyt nového koronavírusu v populácii vedie k nárastu počtu žien, ktoré ochorejú počas tehotnosti a porodia dieťa, ktoré sa môže v období pôrodu a po ňom novým koronavírusom infikovať. Navyše, časť žien, ktoré ochoreli na COVID-19 môže porodiť predčasne, a preto môže narastať počet nedonosených detí,“ vysvetlil základnú ideu tohtoročnej podpory prof. MUDr. Mirko Zibolen, CSc., prednosta Neonatologickej kliniky JLF UK a UNM Martin. „Odborníci na celom svete sa vyjadrujú k situácii, ako sa treba postarať o dieťa matky chorej na COVID-19. Možných prístupov je viacero, v  niektorých prípadoch  sa odporúča ošetrovanie dieťaťa v inkubátore. Cieľom je ochrániť pred infekciou nielen dieťa, ale aj susedné deti, prípadne ošetrujúci personál,“ doplnil M. Zibolen, ktorý je zároveň hlavným odborníkom ministerstva zdravotníctva pre neonatológiu.

Od 2. novembra mohli zákazníci Lidla získať za každých 20 € nákupu jednu z troch jedinečných audiorozprávok na motívy príbehov Pavla Dobšinského: Drevená krava, Lomidrevo a Tri holúbky za symbolické 1 €. A toto jednou euro opäť dokázalo zázraky. Diskontný reťazec totiž venoval všetkým 52 slovenským nemocniciam umožňujúcim bezplatný pôrod inkubátory v hodnote celého výnosu z akcie. „Dobré rozprávky“ priniesli slovenským nemocniciam za šesť rokov stovky život zachraňujúcich prístrojov v hodnote takmer 5 500 000 €.

Pomoc predčasne narodeným deťom je o to dôležitejšia, že dlhodobé zdravotné následky sa u nich vyskytujú desaťkrát častejšie ako u donosených novorodencov. Každé 11. dieťa narodené na Slovensku sa na svet vypýta predčasne a mnoho z týchto približne päťtisíc novorodencov potrebuje v prvých, tzv. „zlatých minútach“ svojho života intenzívnu lekársku starostlivosť.

Starostlivosť o vážne choré deti patrí medzi hlavné priority v rámci spoločensky zodpovedných aktivít diskontného reťazca. Popri projekte „Dobré rozprávky“ podporuje Lidl spolu so svojimi zákazníkmi zdravotne znevýhodnené deti aj v rámci kampane „Od začiatku v dobrých rukách“. V rámci neho pomáha reťazec každý týždeň jednému dieťaťu do troch rokov podľa jeho diagnózy. Partnerom projektov je Nadácia Pontis, jedna z najväčších grantových nadácií na Slovensku, ktorá už viac ako 20 rokov motivuje firmy, ale aj jednotlivcov, k spoločenskej zodpovednosti a vzájomnej pomoci. Viac informácií o projekte je dostupných na stránke www.spolocenskazodpovednost.sk.

Kontakt pre médiá


Zdieľať

Zistiť viac