Kritické stavy útulkov Slobody zvierat pomáha zmierniť aj diskontný reťazec

Srdcia na správnom mieste

06.12.2023 07:00:00 | Slovensko

Kritické stavy útulkov Slobody zvierat pomáha zmierniť aj diskontný reťazec

Kritické stavy útulkov Slobody zvierat pomáha zmierniť aj diskontný reťazec

 

Pomoc pre zvieratá v útulku je dôležitá a najmä záslužná činnosť, ktorá dokáže pozitívne ovplyvniť životy opustených zvierat. Lidl vďaka svojmu Nadačnému fondu v Nadácii Pontis za uplynulý rok preplatil Slobode zvierat veterinárnu starostlivosť vo výške 27 554 eur. Okrem finančnej pomoci kontinuálne daruje aj krmivo. Zároveň však vyzýva i verejnosť a svojich zamestnancov, aby sa pričinili a zodpovedne pristupovali k živým maznáčikom. Najnovšie spustil internú výzvu v podobe venčiaceho maratónu Pomôž opusteným chlpáčom.

Existuje niekoľko spôsobov, ako viete podať pomocnú labku zvieratám, ktoré to potrebujú. Nie každé má to šťastie na stopercentný komfort a nehynúcu lásku. Neraz sa stanú nechceným darčekom a končia na ulici, či v tom lepšom prípade – v útulkoch. Diskontný reťazec nezaháľa. Spojil sa s občianskym združením Sloboda zvierat a k dnešnému dňu s ním spolupracuje už šiestym rokom. Snaží sa pomôcť najlepšie, ako vie.

Ulica nie je domov

Cieľom občianskeho združenia je nielen pomáhať ako opusteným, tak i týraným zvieratám, ale aj presadzovať ich lepšiu ochranu formou vzdelávania verejnosti a zlepšovania legislatívy. Sloboda zvierat má útulok v Bratislave, ale jej súčasťou je aj 25 regionálnych centier. Ročne sa im darí zachrániť viac ako 7 000 psov a mačiek z našich ulíc. Lidlu situácia nie je ľahostajná, a preto zo svojich centrálnych logistických centier od roku 2017 dáva Slobode zvierat pravidelný prísun krmiva. „Nadviazali sme spoluprácu s útulkami v regiónoch a tieto si pravidelne pre krmivo chodia do skladov. Krásne sú tak zapojení aj naši kolegovia zo skladov, ktorí tento tovar zhromažďujú, odkladajú bokom za účelom podarovať ho a ak už je v postačujúcom množstve, kontaktujú príslušný útulok. Doposiaľ sme darovali už takmer 30 ton krmiva,“ vysvetľuje Zuzana Sobotová, senior konzultantka pre CSR projekty úseku komunikácie Lidl Slovenská republika a pokračuje: „Okrem krmiva sme v minulom roku, vďaka nášmu Nadačnému fondu Lidl v Nadácii Pontis, mohli preplatiť Slobode zvierat veterinárnu starostlivosť za obdobie niekoľkých mesiacov spolu vo výške 27 554 eur. Financie išli primárne na úhradu kastrácie, povinného očkovania a čipovania, ale aj na starostlivosť o zranené zvieratá, ktoré sa do útulku dostali a majú šancu na o kúsok lepší život.“

Lidl venuje Slobode zvierat krmivo, ktoré má poškodený obal a z tohto dôvodu je nepredajné, zároveň však kvalitatívne nezávadné. Doteraz diskont takto daroval viac ako 29 000 kíl granúl a konzerv, čo znamená viac ako 250 000 plných misiek.


Stačí jedno rozhodnutie

Adopcie psíkov, žiaľ, stagnujú a čísla so zranenými či opustenými zvieratami stúpajú. Myšlienku adopcie a zvýšenie všeobecného povedomia o tom, ako pomáhať, zapracoval koncom novembra Lidl do internej aktivity venčiaceho maratónu Pomôž opusteným chlpáčom. Spustil ju v rámci svojej aplikácie pre zamestnancov – We are Lidl a povzbudil všetkých svojich zamestnancov a zamestnankyne naprieč Slovenskom k tomu, aby sa vybrali do najbližšieho útulku a pomohli s venčením i osvetou. Ako dôkaz robil každý zapojený fotodokumentáciu. Plusom je, že vďaka tomu mohli dobrovoľníci získať, za každého vyvenčeného psíka, pre svoj útulok darčekovú kartu v hodnote 10 eur. Zároveň reťazec informoval o možnosti podpory v podobe dobrôt pre zvieratá, prípadne hračiek, diek či uterákov. „Je skvelé, že do výzvy sa zapojili kolegovia v skutku zo všetkých kútov Slovenska. Podporili sme takto 15 útulkov. Kolegovia zo žilinskej predajne urobili dokonca zbierku pre Útulok v Považskom Podhradí,“ teší sa z výsledkov aktivity Sobotová.

Zlepšiť životné podmienky zvierat môže každý

Sloboda zvierat víta dobre mienené myšlienky a pomocné ruky. V chladnejšom období si cení aj drevitú vlnu k zatepľovaniu príbytkov pre psov či mačky a v neposlednom rade krmivo, s čo možno najväčším obsahom mäsovej zložky.
„Do útulku v Bratislave môžu prísť ľudia vyvenčiť psíky každý deň medzi 12 – 16 hodinou vrátane sviatkov či víkendov. V tomto čase si vedia zároveň záujemcovia o adopciu vyskúšať, aká veľká zodpovednosť to je. Spoločnosť Lidl nás podporuje materiálne formou suchého krmiva a tiež nám počas roka prispieva finančne, za čo sme veľmi vďační,“ približuje Kristína Devínska koordinátorka kampaní Slobody zvierat.


Ako pomôcť v skratke:

•    Dobrovoľníctvo: Jedným zo spôsobov, ako môže každý jeden z nás pridať ruku k dielu, je stať sa dobrovoľníkom v útulku pre zvieratá. Dobrovoľníci vedia pomôcť s kŕmením, starostlivosťou a výcvikom zvierat, ale aj s hľadaním nových domovov.
•    Šírenie povedomia: Sociálne médiá a iné komunikačné kanály sú nápomocné najmä preto, že vďaka nim vieme zviditeľniť útulky pre zvieratá a ich potreby. Zdieľanie príbehov, fotografií zvierat, ktoré hľadajú svoj nový domov, vie napomôcť k nájdeniu nových rodín.
•    Adopcia: S dostatkom lásky, zdrojov a odhodlania môžete zvážiť adopciu psíka z útulku. Vďaka nej vytvoríte štvornohým maznáčikom nový domov a dáte im druhú šancu na šťastný život. Pred tým, než tak urobíte, zvážte svoje reálne možnosti a zodpovedne sa rozhodnite.
•    Finačná a materiálna podpora: Útulky pre zvieratá sú veľmi často závislé od finančnej podpory verejnosti či iných subjektov. Prispievanie finančne môže pomôcť v prípade pokrytia nákladov na liečbu, kŕmenia a starostlivosti o zvieratá. Môžete pravidelne prispievať sumou, ktorú si viete dovoliť, prípadne zorganizovať zbierku v kruhu vašich najbližších.


Nadácia Lidl Slovenská republika

Nadácia vznikla v roku 2020 k podpore verejnoprospešných aktivít. Hlavnou víziou Nadácie Lidl je okrem rozvoja zdravotníckej starostlivosti a vzdelávania, aj podpora morálnych hodnôt na Slovensku. Lidl chce s pomocou svojej nadácie vytvárať a podporovať komunitné aktivity, ktoré pomôžu rozvíjať spoločnosť v zmysle komunity, filantropie i charity. Zámery realizuje vlastnými aktivitami, verejnými zbierkami a partnerstvami s mimovládnymi organizáciami na Slovensku. Jedným z cieľov nadácie je i flexibilne a adaptívne odpovedať na súčasné potreby spoločnosti.

 

 

Kontakt pre médiá

Vedúci úseku komunikácie a hovorca spoločnosti Lidl Slovenská republika v.o.s.
media@lidl.sk
+421 2 5827 9520

Zdieľať

Zistiť viac