Obchodník roka – Lidl opäť s dvoma oceneniami
Prestížne ocenenie pre najlepších obchodníkov sa na Slovensku udeľuje deviatykrát. Lidl doteraz vždy uspel v hlasovaní verejnosti a maximálny možný počet symbolických nákupných vozíkov – osem si odniesol aj za víťazstvo v kategórií Obchodník roka s potravinami. Cenu verejnosti získal Lidl vďaka viac ako 17 000 hlasom, pričom celkovo na webe súťaže hlasovalo 25 932 ľudí.
Víťazi sortimentných kategórií boli vybraní na základe reprezentatívneho výskumu realizovaného nezávislou výskumnou agentúrou, ktorá oslovila 1 000 respondentov vo veku 15–69 rokov. „Lidl sa stal víťazom kategórie Mastercard Obchodník roka s potravinami vďaka tomu, že bodoval v parametri zapamätateľnosť – spontánne ho uviedlo 69 % respondentov nakupujúcich sortiment. Z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov, Lidl zostáva rovnako ako minulý rok na prvom mieste,“ komentoval výsledky výskumu Michal Čarný, generálny riaditeľ Mastercard pre Českú republiku a Slovensko.
Do tohtoročného prieskumu bol po novom zaradený atribút „Ekologicky najprogresívnejší obchodník“, v rámci ktorého sa v jednotlivých kategóriách hľadá obchodník, čo podľa názoru verejnosti zaviedol za posledný rok najvýznamnejšie zmeny šetriace prírodu a zdroje. Lidl je v kategórii potravín v tomto ohľade najlepšie hodnoteným obchodníkom.