Slovenský Lidl splnil ciel plastovej stratégie s trojročným predstihom

Lidl dokázal na Slovensku v porovnaní s rokom 2017 výrazne obmedziť používanie plastov

13.09.2022 08:00:00 | Slovensko

Slovenský Lidl splnil ciel plastovej stratégie s trojročným predstihom

Slovenský Lidl splnil ciel plastovej stratégie s trojročným predstihom

Lidl dokázal na Slovensku v porovnaní s rokom 2017 výrazne obmedziť používanie plastov

Máme iba jednu planétu a je v našom vlastnom záujme chrániť si ju. Lidl si túto zodpovednosť uvedomuje, prijíma ju a podniká konkrétne kroky v prospech životného prostredia. V obaloch svojich privátnych značiek redukuje a nahrádza plasty, robí ich recyklovateľné. Takto slovenský Lidl ušetril viac ako 20% plastov a svoj cieľ splnil o tri roky skôr, ako sa pôvodne plánovalo v rámci stratégie REset Plastic.

 

Ako priekopník obehového hospodárstva robí Lidl, súčasť skupiny Schwarz, veľké pokroky. Vďaka intenzívnej spolupráci so Schwarz Produktion a environmentálnou divíziou PreZero dosiahol veľký úspech:

 

• Lidl dokázal na Slovensku v porovnaní s rokom 2017 ušetriť viac ako 20 percent plastov.

• Do roku 2025 bude Lidl na Slovensku používať vo svojich obaloch privátnych značiek priemerne 25 percent recyklovaného materiálu. Už teraz sa v sortimente Lidlu nachádzajú výrobky, ktorých obaly z veľkej časti tvorí plastový recyklát. Ide o nápoje značiek Saguaro a Siti.

• Žiadna obehová ekonomika bez recyklovateľných obalov, Lidl má ambíciu dosiahnuť maximálnu recyklovateľnosť všetkých obalov privátnych značiek.

 

Lidl šetrí plasty

Stovky ton plastov sa diskontu podarilo ušetriť vďaka úprave obalov fliaš od nápojov, zmenou však prešli aj obaly iných produktov – orechov a sušených plodov, plienok, pracích gélov, hranolčekov a ďalších. O desiatky ton plastov ročne odbremenil Lidl našu krajinu nahradením plastovej paličky pri vatových tyčinkách za papierovú. 

 

Už pred niekoľkými rokmi odstránil tento obchodný reťazec z predaja najtenšie igelitky. Úspora na týchto taškách, ktoré Lidl zákazníkom nikdy nerozdával zadarmo, bola 125 ton plastov ročne. Pokles o ďalších 35 ton dosiahol diskont ukončením predaja jednorazového plastového riadu a jeho nahradením ekologickejšími alternatívami.

 

Týmto sa úsilie spoločnosti Lidl v boji proti prebytočným plastom ani zďaleka nekončí. „Máme nastavenú jasnú a dlhodobú stratégiu REset Plastic, ktorá stojí na piatich pilieroch: redukcia, redizajn, recyklácia, odstraňovanie a výskum. Spolu s našimi dodávateľmi uvažujeme, pri ktorých produktoch môžeme obmedziť či úplne odstrániť plastové obaly, prípadne ich nahradiť inými, ekologickejšími alternatívami. Napríklad pri ovocí a zelenine ponúkame stále viac nebalených produktov. O takýto postup sa snažíme aj pri iných tovarových skupinách – pri niektorých druhoch oblečenia sme už dávnejšie úplne odstránili plastové fólie,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za rezort nákupu.

 

Okrem obmedzovania plastov sa Lidl sústredí aj na zodpovedné využívanie zdrojov. Jedným z cieľov REset Plastic stratégie je využívanie priemerne 25 percent recyklovaného materiálu v obaloch privátnych značiek do roku 2025. Už teraz sa v sortimente Lidlu nachádzajú výrobky, ktorých obaly z veľkej časti tvorí plastový recyklát. Ide o vody značiek Saguaro a Siti, ale napríklad aj niektoré produkty z nepotravinového sortimentu, ako vybrané odpadkové koše či koše na bielizeň.

 

Menej plastov – uzavreté cykly: S cieľmi REset Plastic sa skupina Schwarz pozerá na udržateľnú budúcnosť. Každý príspevok k zodpovednému  používaniu plastov prispieva k celkovej zmene. Lidl, ako súčasť skupiny Schwarz systematicky aj naďalej  pracuje na dosiahnutí svojich cieľov.

 

Osvetové aktivity Lidla

 

Najlepší odpad je ten, ktorý nevznikne a preto Lidl v roku 2020 spustil projekt Nenechajme to plávať. V rámci neho sa diskont pýta svojich zákazníkov či naozaj potrebujú mikroténové vrecká a ponúka im možnosť dobrovoľne si ich zakúpiť za jeden cent. Celú sumu následne zdvojnásobí a venuje Slovenskému vodohospodárskemu podniku na čistenie slovenských riek a vodných nádrží. A výsledok? Pokles spotreby jednorazových sáčkov takmer o tretinu, alebo inak povedané o 87 ton plastov ročne menej. Vodohospodári navyše zo slovenských vôd vylovili viac ako 1400 ton plastov.

Kontakt pre médiá


Zdieľať

Zistiť viac