Týchto päť miest získalo prvé čistinky
V súťaži bolo odovzdaných takmer 1 300 000 hlasov
30.09.2022 | Slovensko
V súťaži bolo odovzdaných takmer 1 300 000 hlasov
Víťazi prvého ročníka hlasovania o mestské parky jedna báseň – Lidl Čistinky sú známi. Sú nimi Modra, Štúrovo, Dolný Kubín, Rimavská Sobota a Komárno. Rozhodli o tom v internetovom hlasovaní zákazníci Lidl Slovenská republika, ktorí do súťaže poslali takmer 1 300 000 hlasov! Čistinky privítajú svojich prvých návštevníkov v lete 2023.
Do súťaže sa zapojilo celkovo 92 miest a mestských častí, v ktorých sa nachádza aspoň jedna predajňa Lidl. Výzva pre starších i mladších, športovcov i celé rodiny, psičkárov a kávičkárov letela skutočne naprieč celým Slovenskom. Na záver sa však mohli tešiť iba v piatich miestach, v tých ktoré triumfovali vo svojich kategóriách.
Výsledky hlasovania o Lidl Čistinky:
Kategória miest do 9 400 obyvateľov: Modra (142 982 hlasov)
Kategória miest od 9 401 do 15 500 obyvateľov: Štúrovo (67 259 hlasov)
Kategória miest od 15 501 do 21 500 obyvateľov: Dolný Kubín (37 957 hlasov)
Kategória miest od 21 501 do 32 000 obyvateľov: Rimavská Sobota (204 026 hlasov)
Kategória miest nad 32 001 obyvateľov: Komárno (62 354 hlasov)
Zaujímavosti z hlasovania o Lidl Čistinky
Celkový počet odovzdaných hlasov: 1 295 923
Víťazné mestá získali takmer 40% zo všetkých hlasov: 514 578
Najviac hlasov za celú súťaž získala Rimavská Sobota: 204 026
Najviac hlasov za jeden deň (25.9.): 319 986
„Chceme robiť zo Slovenska lepšie miesto pre život a byť dobrým susedom všade tam, kde sa nachádzajú naše predajne. Záleží nám na tom, aby komunity držali spolu a aby ľudia mali kde aktívne a zmysluplne tráviť voľný čas. S týmto cieľom sme na Slovensku postavili päťdesiat detských ihrísk Žihadielok. A presne s týmto istým cieľom teraz postavíme Čistinky, miesta kde si každý nájde to svoje,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika.
Ambasádorom projektu je známy slovenský spisovateľ Daniel Hevier. Jeho básne či rozprávky pre deti a texty slávnych slovenských piesní prepájajú generácie, rovnako ako Čistinky. „Zaujala ma aktivita spoločnosti Lidl, ktorá ponúka slovenskej verejnosti Čistinky - miesta, kde sa stretávajú ľudia, kde sa športuje, relaxuje, rozvíjajú sa vzťahy... Preto som rád prijal svoju účasť v tomto projekte a napísal niekoľko veršov do televíznych spotov. A keď pribudnú ďalšie mestá alebo obce, rád napíšem ďalšie básničky. Už teraz si robím na to "čistinku" na mojom spisovateľskom stole,“ povedal Daniel Hevier.
V meste Modra
po koľkýkrát
majú zas
čo oslavovať!
Čistinka
kompletne nová
poputuje
do Štúrova!
Dolný Kubín
splnil svoj cieľ,
s dlhým nosom
neodišiel!
Rimavská Sobota hlási,
od radosti
skáču masy!
Nebolo to
vôbec márne,
hlasovať za park
v Komárne!